Wednesday, May 6, 2009

Abg Jijol kawen...Kuantan Pahang
















Last week aku travel to kuantan...bukan sebab makan angin...tapi sebab abg jijol - senior sekolah & merangkap best fren hubby aku kawen... so kalo dah kate hubby nak pegi... so aku sebagai seorang isteri yang taat setia kena lah penurut perintah...ye tak??? cheeewaah... taat la sangat!

parents aku pun join sekali...so we all bertolak dalam pukul 10.30am dan sampai dalam pukul 3.30 + berhenti makan etc... penginapan - D'Kayangan homestay...kat tanjung lumpur...
rumah ok... cuma silapnyer tuan rumah tak pasang aircond dekat setiap bilik... suhu panas sekarang ni pun 36c... so pada aku...memang cukup panas & kurang selesa... master bedroom ade aircond tapi entah kenapa aku memang tak rasa langsung sejuk tuh... panaz jer...
yang paling best parents aku...sebab tak tahan sangat panas dok dalam bilik... depa tido kat ruang tamu..sian...tapi nak wat cene kan...

actually...hubby nyer best fren yang lain ikut jugak... cuma aku macam teragak2 nak join sekali...
bukan sebab tak kenal... lame dah kenal dorang ni...nak kata closed sangat tak la tapi kat sek.men dulu memang lepak sekali... cuma aku ada rasa janggal sikit... mungkin sebab aku tak reti nak bersosial sebab dah lama aku tinggal kan perangai tu atau pun sebab aku tak tahu dari mane nak mula dan ending...

petang sabtu lepas check in... aku kuar g merayau jap kat bandar kuantan..takde apa yang menarik cuma bangunan2 lama... kedai2 kecil... berhanti kat pasaraya big ten pastu masa pun dah suntuk...terus je hubby drive g kedai ikan bakar Ana... order tak lama... faham...crowded with people..menu??? nasik putih + telur dada kosong + sayur kailan + ikan siakap masak 3 rasa + ikan pari bakar + lala goreng cili + sotong goreng tepung = rm115.. makanan je dah macam untuk 10 orang makan... memang tak habis... tapau la pe lagi kan...kang membazir plak...

sampai homestay...rehat2... malam around 10pm++ kengkawan hubby datang...tapi dorang lepak luar rumah je sebab awish dah tido...mak n babah pun dah siap tilam kat ruang tamu...maklum la panaz giler... so disebalik tirai kamar aku ngintai...hehehe bukan intai benda tak elok..intai keseronokan dorang berjumpa... gelak tawa penuhi suasana malam...bergambar sakan...hmmm... deep inside aku rindukan suasana tuh ngan membe2 lama... korang...bila la kita dapat jumpa..having fun sama2 lagi... aku rasa macam makin jauh.. walhal rumah masing2 dekat jer..hmmm... tu la kan...terbatas semua...beb... aku rindu la nak kuar ngan korang... window shopping... lepak2...berjalan meredah je segala yang ada..time tuh memang tak pikir jauh ker dekat kan?? sebab masing2 penuh ngan problem kat kepala otak...heheheh kalo la ingat lagi cene kita menyusuri jalan yang tak berliku dari pandan capital ke rumah...heheh

peh..tersyahdu pulak... entah...tapi tu jela yang melintasi akalku bila aku tengok betapa mesranya hubby n kengkawan... kalo la aku diberi peluang dan kesempatan macam tu lagi... hmmm... indahnya... aku tau...cene prob yang aku ada dalam melayari bahtera rumah tangga ni tak sepatutnya aku kongsi dengan orang lain kecuali hubby snirik... macam tu jugak ngan membe2 aku... yang mane dah kawin lagi suka mendiamkan diri walhal dulu segala suka dan duka kita kongsi sama2... yang belum kawen?? cene nak cite...kalo kiteorang yang dah kawen pun menyepikan diri... bukan nak jadi penyibuk dan mensibukkan diri cuma dengan cara tu aku rasa masing2 boleh tenangkan diri & rapat kembali... pendapat aku la...tapi bagi orang lain mungkin tu macam buka pekung kat dada sendirik..terpulang lah...
malam tu memang aku diamkan diri... terasa sangat..bukan sebab aku tak suka hubby bersosial...tapi aku jeles bangat kenapa aku takde peluang tuh...nasib la kalo dah jadi perempuan,isteri dan ibu... layan kan jela idop ni... walau cene pun aku kene terus hidup kan...selagi nyawa ni tak ditarik balik...

esoknya,ahad.. kul 12.30 tengahari aku dll bertolak ke rumah pengantin.. makan2 jap pastu aku n parents tunggu dalam kereta...panas sangat cuaca... tak mampu aku nak berdiri lama2...lagipun dalam otak ni cuma fikir nak bagi peluang kat hubby ngan kawan2... ye la...peluang tu tak datang kat aku...kenapa aku tak boleh bagi kat orang lain kan??? lagipun...sapa lah aku nak mengawal semua...

bertolak balik kl dalam pukul 3pm... bahang matahari cukup la buat aku pening2 lalat... dah la mabuk kereta... hmmm...sampai umah hampir 7pm..penatnyer...
kat sane tak banyak pun gambar yang aku snap... ni je yang ade...wat kenang2an d:)





4 comments:

  1. :)
    babe,
    mungkin one fine day kita akan dapat semua tu. but then if tak dapat pon takper, we've had our moments.

    for the time being terus kan usaha utk jadi yang terbaik utk family lu. :)

    aku akan tetap rindu kat korang semua. and those moments yg kita go thru sesama akan buat kita lebih appreciate yg kita ada.

    thanks babe for being there for me :)

    *emo lak wa pepetang nih baca blog lu*

    rindu :(

    ReplyDelete
  2. wuuuuuuuaaaaaarggghh...wa pun emo nih....

    ReplyDelete
  3. waaa discovery chanel nye? pendek kan skit x bleh ke?

    **wihuuu.. long time no c lah?! muahahaha

    ReplyDelete
  4. cannot la pendek2...
    igt msg ker??? :)

    no c r?? well... chipmore wat...
    kejap ade...lame xder... hehehe

    ReplyDelete